• Maturski ispit 2023/2024. matura (Zbirke zadataka)

    Maturski ispit 2023/2024. matura (Zbirke zadataka)

    Zbirke zadataka za pripremu maturskog ispita za obrazovni profil poslovni administrator, kao i za ostale obrazovne profile, možete preuzeti na datim linkovima.

    ,

  • Prodajna kalkulacija (VIDEO)

    Prodajna kalkulacija (VIDEO)

    Kalkulacija kod trgovinskih preduzeća predstavlja postupak izračunavanja nabavne i prodajne cene. Formiranje nabavne cene smo objasnili u prethodnom poglavlju. Cena zavisi od velikog broja faktora ali ono što je značajno da tražnja određuje gornju granicu cene a da troškovi određuju donju granicu cene. Razliku u ceni određuju menadžeri u skladu sa poslovnom politikom i kretanjima…

    ,

  • Planiranje nabavke (VIDEO)

    Planiranje nabavke (VIDEO)

    Plan nabavke predstavlja deo poslovnog plana preduzeća. Podrazumeva donošenje odluka o tome šta, koliko i kada nabaviti u određenom vremenskom periodu. Kod proizvodnih preduzeća planira se nabavka sredstava za proizvodnju i usluga, a kod trgovinskih robe.

    ,

  • Zalihe – Pojam i značaj

    Zalihe – Pojam i značaj

    Pojam i značaj zaliha Gotovo sva preduzeća moraju da poseduju zalihe. Zalihe predstavljaju „nužno zlo“. Bez zaliha se ne može, ali zalihe sa sobom povlače dodatne troškove. Zalihe treba da obezbede dva cilja: Postoje sledeće vrste zaliha: Podela zaliha po veličini Zalihe po veličini dele se na: Minimalne zalihe Minimalne zalihe-najmanja potrebna količina sirovina, materijala…

    ,

  • Pojam, značaj i aktivnosti nabavke

    Pojam, značaj i aktivnosti nabavke

    Pojam i značaj nabavke- aktivnosti i zadaci Nabavka se odnosi na snabdevanje preduzeća potrebnim resursima (predmetima rada i sredstvima za rad) za obavljanje poslovanja. Nabavka se može posmatrati kao proces, kao poslovna funkcija i kao organizaciona jedinica, odnosno stručna služba. Nabavka kao proces predstavlja deo procesa reprodukcije, odnosno sa prodajom čini razmenu. Nabavka kao poslovna…

    ,

  • Nabavna politika i istraživanje tržišta nabavke

    Nabavna politika i istraživanje tržišta nabavke

    Nabavna politika Nabavna politka je sastavni deo politike marketinga preduzeća. Čini je skup principa, načela, pravila koje treba poštovati prilikom snadbevanja, kao i izbor načina i sredstava za ostvarivanje ciljeva nabavke. Principi nabavne politke su: Značaj nabavne politike: ekonomija poslovanja preduzeća (ekonomičnost, produktivnost) Istraživanje tržišta nabavke Istraživanje tržišta nabavke je organizovano i sistematsko prikupljanje, sređivanje,…

    ,

  • Faktori koji utiču na tražnju (VIDEO)

    Faktori koji utiču na tražnju (VIDEO)

    Osnovni faktor koji generiše tražnju je CENA. Osim cene na tražnju utiču i ostali faktori. Ostali faktori koji utiču na cenu su: dohodak, ukusi (preferencije), očekivanja, supstituti i komplementi, broj stanovnika (veličina tržišta).

    ,