• Maturski ispit 2023/2024. matura (Zbirke zadataka)

    Maturski ispit 2023/2024. matura (Zbirke zadataka)

    Zbirke zadataka za pripremu maturskog ispita za obrazovni profil poslovni administrator, kao i za ostale obrazovne profile, možete preuzeti na datim linkovima.

    ,

  • Produktivnost- pojam i merenje

    Produktivnost- pojam i merenje

    Pojam produktivnosti Produktivnost predstavlja jedan od parcijalnih ekonomskih principa. Usmeren je na produktivnost rada. Produktivnost se može definisati sa užeg i šireg aspekta. Po širem aspektu (koristi se ređe zbog primenljivosti ) produktivnost predstavlja težnju da se ostvari što veći obim proizvodnje uz što manje utroške inputa elemenata proizvodnje.

    , , ,

  • Ekonomski principi poslovanja (VIDEO)

    Ekonomski principi poslovanja (VIDEO)

    Ekonomski principi poslovanja predstavljaju pravila, načela koja se moraju poštovati u poslovanju. Osnovni ekonomski princip je princip MAKSIMUMA ili lakše MINIMAKS. On predstavlja težnju da se ostvare što veći rezultati uz što manja ulaganja. Osnovni ekonomski princip se ostvaruje kroz parcijalne ekonomske principe. Parcijalni ekonomski principi su: produktivnost, ekonomičnost i rentabilnost (PER-a).

    , , ,

  • Kamatna stopa (VIDEO)

    Kamatna stopa (VIDEO)

    Kamata je cena za korišćenje kredita. ▪Odluke koje se donose na osnovu kamate su: potrošnja ili štednja, kupovina kuće ili obveznica, ulaganju sredstava na štednju… Kamata se ugovara kroz kamatnu stopu u procentima u odnosu na glavnicu. GLAVNICA-osnovni iznos koji je koji je dužnik dužan poveriocu i na koji se obračunava kamata. ▪Kamatna stopa je…

    ,

  • Modeli ponašanja potrošača

    Modeli ponašanja potrošača

    Ponašanje potrošača pri kupovini je rezultat uticaja niza faktora: •ekonomskih; •socioloških; •psiholoških i drugih. •U zavisnosti od toga kojoj se grupi faktora daje primat pri objašnjenju ponašanja potrošača, razlikuju se: •ekonomski modeli; •sociološki modeli; •psihološki modeli. Ekonomski modeli ponašanja potrošača zasnivaju se na pretpostavci da se potrošač pri donošenju odluka o kupovini rukovodi ekonomskim razlozima,…

    ,

  • Motivi tražnje i kupovine

    Motivi tražnje i kupovine

    Motivi su oni faktori koji pokreću čoveka na određenu aktivnost. Motivi kupovine nastaju iz potreba i želja. Sa stanovišta ekonomske propagande, motivi mogu biti: emocionalni i racionalni.

    ,

  • Ekonomska propaganda

    Ekonomska propaganda

    Pojam i nastanak ekonomske propagande Ekonomska propaganda je prenošenje i širenje ideja(informacija, poruka) o proizvodu i preduzeću sa ciljem da se pridobiju pojedinci i grupe ljudi da te poruke prihvate. Propaganda predstavlja organizovano širenje ideja. Nastala je početkom XVII veka u Rimu, kada je osnovan Propaganda Collegium. Propaganda ili reklama potiče od reči clamare, reclamare-…

    ,