Појам и настанак економске пропаганде
Економска пропаганда је преношење и ширење идеја(информација, порука) о производу и предузећу са циљем да се придобију појединци и групе људи да те поруке прихвате.
Пропаганда представља организовано ширење идеја. Настала је почетком XVII века у Риму, када је основан Propaganda Collegium.
Пропаганда или реклама потиче од речи clamare, reclamare- викати, поново викати. Јавила се у античко доба, а значајан развој остварила је крајем XIX и почетком XX.
Карактеристике економске пропаганде
Економска пропаганда има следеће карактеристике:
▪Примарна промоциона активност
▪Масовно комуницирање предузећа са потрошачима
▪Плаћени облик промоције.
Економска пропаганда омогућава потрошачу да:
–Брзо пронађе производ
– се обавести о појави нових производа
–добије информације при доношењу одлука о куповини