• Матурски испит 2023/2024. матура (Збирке задатака)

    Матурски испит 2023/2024. матура (Збирке задатака)

    Збирке задатака за припрему матурског испита за образовни профил пословни администратор, као и за остале образовне профиле, можете преузети на датим линковима.

    ,

  • Продуктивност- појам и мерење

    Продуктивност- појам и мерење

    Појам продуктивности Продуктивност представља један од парцијалних економских принципа. Усмерен је на продуктивност рада. Продуктивност се може дефинисати са ужег и ширег аспекта. По ширем аспекту (користи се ређе због применљивости ) прoдуктивнoст представља тежњу да се оствари што већи обим производње уз што мање утрошке инпута елемената производње.

    , , ,

  • Економски принципи пословања (ВИДЕО)

    Економски принципи пословања (ВИДЕО)

    Економски принципи пословања представљају правила, начела која се морају поштовати у пословању. Основни економски принцип је принцип МАКСИМУМА или лакше МИНИМАКС. Он представља тежњу да се остваре што већи резултати уз што мања улагања. Основни економски принцип се остварује кроз парцијалне економске принципе. Парцијални економски принципи су: продуктивност, економичност и рентабилност (ПЕР-а).

    , , ,

  • Каматна стопа (ВИДЕО)

    Каматна стопа (ВИДЕО)

    Камата је цена за коришћење кредита. ▪Одлуке које се доносе на основу камате су: потрошња или штедња, куповина куће или обвезница, улагању средстава на штедњу… Камата се уговара кроз каматну стопу у процентима у односу на главницу. ГЛАВНИЦА-основни износ који је који је дужник дужан повериоцу и на који се обрачунава камата. ▪Каматна стопа је…

    ,

  • Модели понашања потрошача

    Модели понашања потрошача

    Понашање потрошача при куповини је резултат утицаја низа фактора: •економских; •социолошких; •психолошких и других. •У зависности од тога којој се групи фактора даје примат при објашњењу понашања потрошача, разликују се: •економски модели; •социолошки модели; •психолошки модели. Економски модели понашања потрошача заснивају се на претпоставци да се потрошач при доношењу одлука о куповини руководи економским разлозима,…

    ,

  • Мотиви тражње и куповине

    Мотиви тражње и куповине

    Мотиви су они фактори који покрећу човека на одређену активност. Мотиви куповине настају из потреба и жеља. Са становишта економске пропаганде, мотиви могу бити: емоционални и рационални.

    ,

  • Економска пропаганда

    Економска пропаганда

    Појам и настанак економске пропаганде Економска пропаганда је преношење и ширење идеја(информација, порука) о производу и предузећу са циљем да се придобију појединци и групе људи да те поруке прихвате. Пропаганда представља организовано ширење идеја. Настала је почетком XVII века у Риму, када је основан Propaganda Collegium. Пропаганда или реклама потиче од речи clamare, reclamare-…

    ,