Planiranje nabavke (VIDEO)
Plan nabavke predstavlja deo poslovnog plana preduzeća. Podrazumeva donošenje odluka o tome šta, koliko i kada nabaviti u određenom vremenskom periodu. Kod proizvodnih preduzeća planira se nabavka sredstava za proizvodnju i usluga, a kod trgovinskih robe.
Zalihe – Pojam i značaj
Pojam i značaj zaliha Gotovo sva preduzeća moraju da poseduju zalihe. Zalihe predstavljaju „nužno zlo“. Bez zaliha se ne može, ali zalihe sa sobom povlače dodatne troškove. Zalihe treba da obezbede dva cilja: Postoje sledeće vrste zaliha: Podela zaliha po veličini Zalihe po veličini dele se na: Minimalne zalihe Minimalne zalihe-najmanja potrebna količina sirovina, materijala…
Organizacija nabavke (VIDEO)
Za ostvarivanje ciljeva i zadataka veoma je bitna ORGANIZACIJA NABAVKE. Organizacija nabavke zavisi od više faktora: Veličine i delatnosti preduzeća, Tipova i karakteristika proizvodnje, Izvori, obim nabavke Obim i struktura zaliha Angažovanje finansijskih sredstava Primena tehnike i tehnologije. Postoje dva problema prilikom utvrđivanja organizacije nabavke: –Utvrđivanje mesta nabavke u organizacionoj strukturi-spoljna organizacija ▪Stepen centralizacije (decentralizacije)…
Prodaja-pojam, značaj i zadaci (VIDEO)
Pojam, značaj i zadaci prodaje Prodaja je ključna aktivnost marketinga u kojoj kupac stupa u kontakt sa prodavcem nastojeći da zadovolji njegove potrebe prodajom određenih proizvoda. ▪Prodaja se može posmatrati kao: Značaj prodaje ogleda se u tome da ukaže na proizvode i usluge koji mogu na najbolji način da zadovolje potrebe i želje potrošača i…