• Blok nastava – Poslovni administrator IV razred

    Blok nastava – Poslovni administrator IV razred

    Teme za blok nastavu  podelićemo u dva dela, pošto obuku realizujemo u decembru i maju. Teme za prvi blok u decembru su sledeće: Teme za drugi blok u maju su: Način realizacije blok nastave Svi učenici izrađivaće projekat u grupi od po 2 učenika. Pošto su neke od tema obimne podelićemo ih na manje. Predložene…

    ,

  • Motivi tražnje i kupovine

    Motivi tražnje i kupovine

    Motivi su oni faktori koji pokreću čoveka na određenu aktivnost. Motivi kupovine nastaju iz potreba i želja. Sa stanovišta ekonomske propagande, motivi mogu biti: emocionalni i racionalni.

    ,

  • Ekonomska propaganda

    Ekonomska propaganda

    Pojam i nastanak ekonomske propagande Ekonomska propaganda je prenošenje i širenje ideja(informacija, poruka) o proizvodu i preduzeću sa ciljem da se pridobiju pojedinci i grupe ljudi da te poruke prihvate. Propaganda predstavlja organizovano širenje ideja. Nastala je početkom XVII veka u Rimu, kada je osnovan Propaganda Collegium. Propaganda ili reklama potiče od reči clamare, reclamare-…

    ,

  • Promocija i komuniciranje

    Promocija i komuniciranje

    Pojam promocije Osnovna uloga promocije je da komunicira sa pojedincima, grupama i organizacijama i da direktno ili posredno olakša ili ubrza razmenu. Osnovni ciljevi promocije su da: Informiše, Podseća i Utiče na kupce da prihvate proizvod. Vrste promocija Vrste promocije: Lična prodaja Odnosi s javnošću (publicitet), Unapređenje prodaje, Ekonomska propaganda i Direktni marketing. Kombinacija navedenih…

    ,

  • Lična prodaja i publicitet (VIDEO)

    Lična prodaja i publicitet (VIDEO)

    Lična prodaja i publicitet, pored ekonomske propagande, direktnog marketinga i unapređenja prodaje predstavljaju osnovne oblike promocije kao instrumenta marketinga. Pojam i značaj lične prodaje Lična prodaja predstavlja direktno komunicirnje između kupca i prodavca i ujedno najstariji oblik promocije. Lični kontakt daje mogućnost da se odmah izmere rezultati Elementi lične prodaje su: prodavac, proizvod i potrošač.…

    ,

  • Profit-teorije profita

    Profit-teorije profita

    Profit ili dobitak jerazlikaizmeđuukupnogprihodaiukupnihtroškova PF= UP–UT PF-profit UP–ukupni prihod UT–ukupni troškovi Realizovani višak vrednosti (po ekonomskoj suštini). Predstavlja neto rezultat poslovanja i izraz uspešnosti. Profit predstavlja osnovni motiv poslovanja. Kada je ukupni prihod manji od ukupnih troškova preduzeće posluje sa gubitkom. UP<UT→gubitak Teorije o profitu jesu: •Kompenzacione ili funkcionalne •Frikcione ili monopolske •Tehnološke ili inovacione…

    , , ,

  • Direktan marketing

    Direktan marketing

    Pojam direktnog marketinga Direktan marketing je interaktivan sistem marketinga koji koristi jedan ili više oglašavajućih medija radi postizanja merljivog odziva i/ili transakcije na bilo kojoj lokaciji. Tri osnovne karakteristike: Interaktivan (dvosmerna komunikacija), Implicira trenutni odgovor i Rezultati akcija direktnog marketinga su merljivi i to preko: stope odziva=deo kupaca koji su reagovali/ukupan broj kontaktiranih kupaca i…

    ,