-
Maturski ispit 2024/2025. matura (Zbirke zadataka)
Zbirke zadataka za pripremu maturskog ispita za obrazovni profil poslovni administrator, kao i za ostale obrazovne profile, možete preuzeti na datim linkovima.
-
Izvori sredstava (VIDEO)
Izvori sredstava pokazuju način pribavljanja imovine odnosno poreklo sredstava. U računovodstvu se evidentiraju u pasivi. Podela izvora sredstava je prema nastanku i ročnosti. Prezentaciju o izvorima sredstava za smer poslovni admnistrator preuzmite tako što ćete kliknuti na sliku. Prezentaciju o izvorima sredstava preuzmite ovde.
-
Pojam i važnost troškova proizvodnje (VIDEO)
O troškovima je već bilo reči u nekoliko postova. Ova lekcija je namenjena učenicima u drugom razredu, smer: Poslovni administrator, predmet: Ekonomija. Generalno, slično kao u prvoj godini izučavanja, samo dodata još jedna podela troškova, na implicitne i eksplicitne.
-
Tržišna ravnoteža (VIDEO)
Tržišna ravnoteža se uspostavlja tamo gde dolazi do izjednačavanja ponude i tražnje (tačka preseka ponude i tražnje).
-
Angažovanje (VIDEO)
Angažovanje je blokiranje vrednosti u naturalnim oblicima za proces proizvodnje. Treba ga razlikovati od trošenja, jer trošenje nastaje kao posledica angažovanja. Angažovana sredstava jesu osnovna i obrtna sredstva. Oblici angažovanja su: početni robni, prelazni tehnološki i završni robni. Kod angažovanja kao pokazatelj prosečnog ciklusa angažovanja sredstava koristi se koeficijent angažovanja koji predstavlja odnos između angažovanih…
-
Ponuda (VIDEO)
Ponuda, pored tražnje, predstavlja osnovnu komponentu tržišta. Ponuda je određena količina dobara koju je proizvođač spreman da ponudi u određenoj količini na određenom mestu. Na strani ponude nalaze se proizvođači odnosno prodavci. Zakon ponude glasi da se sa povećanjem cene povećava ponuđena količina robe, odnosno da se sa smanjenjem cene smanjuje ponuđena količina robe.
-
Pojam tražnje (VIDEO)
Tražnja predstavlja onu količinu dobara koju su kupci spremni da kupe u: Određenom vremenskom periodu, Po određenoj ceni i Na određenom tržištu. Da bi tražnja postojala mora da postoje slobodna novčana sredstva, da bi kupci mogli da kupe tu robu. Tražnja može biti: Individalna ili pojedinačna ( količina koju je kupac spreman da kupi po…