• Лична продаја и публицитет (ВИДЕО)

    Лична продаја и публицитет (ВИДЕО)

    Лична продаја и публицитет, поред економске пропаганде, директног маркетинга и унапређења продаје представљају основне облике промоције као инструмента маркетинга. Појам и значај личне продаје Лична продаја представља директно комуницирње између купца и продавца и уједно најстарији облик промоције. Лични контакт даје могућност да се одмах измере резултати Елементи личне продаје су: продавац, производ и потрошач.…

    ,

  • Профит-теорије профита

    Профит-теорије профита

    Профит или добитак јеразликаизмеђуукупногприходаиукупнихтрошкова PF= UP–UT PF-профит UP–укупни приход UT–укупни трошкови Реализовани вишак вредности (по економској суштини). Представља нето резултат пословања и израз успешности. Профит представља основни мотив пословања. Када је укупни приход мањи од укупних трошкова предузеће послује са губитком. UP<UT→губитак Теорије о профиту јесу: •Компензационе или функционалне •Фрикционе или монополске •Технолошке или иновационе…

    , , ,

  • Директан маркетинг

    Директан маркетинг

    Појам директног маркетинга Директан маркетинг је интерактиван систем маркетинга који користи један или више оглашавајућих медија ради постизања мерљивог одзива и/или трансакције на било којој локацији. Три основне карактеристике: Интерактиван (двосмерна комуникација), Имплицира тренутни одговор и Резултати акција директног маркетинга су мерљиви и то преко: стопе одзива=део купаца који су реаговали/укупан број контактираних купаца и…

    ,

  • Пословне банке

    Пословне банке

    Појам пословних банака Банка је финансијска институција која је основана у форми АД а бави се прикупљањем штедње, одобравањем кредита, платним прометом и другим пословима. Оне су сличне предузећима, али послују са туђим средствима, па су под надзором државе. Банке зарађују на разлици у камати. Разлику остварују између активне и пасивне каматне стопе. Активна камата(камата…

    ,

  • Просечни и гранични приход

    Просечни и гранични приход

    Појам просечног прихода Просечан приход је приход који предузеће остварује по јединици производа. PP=UP/Q Како ће изгледати крива просечног прихода зависи да ли се ради о тржишту савршене или несавршене конкуренције, На тржишту несавршене конкуренције крива просечног прихода опада са повећањем обима продаје, док је код савршене конкуренције, константна, односно не мења се, тј. паралелна…

    , , ,

  • Финансијски инструменти

    Финансијски инструменти

    Појам и врсте Финансијски инструменти представљају збирни израз за велику групу ХОВ али и друге активе којима се тргује на финансијском тржишту. Подела финансијских инструмената везана је за тржишта на којима се тргује.

    ,