Лична продаја и публицитет (ВИДЕО)
Лична продаја и публицитет, поред економске пропаганде, директног маркетинга и унапређења продаје представљају основне облике промоције као инструмента маркетинга. Појам и значај личне продаје Лична продаја представља директно комуницирње између купца и продавца и уједно најстарији облик промоције. Лични контакт даје могућност да се одмах измере резултати Елементи личне продаје су: продавац, производ и потрошач.…
Профит-теорије профита
Профит или добитак јеразликаизмеђуукупногприходаиукупнихтрошкова PF= UP–UT PF-профит UP–укупни приход UT–укупни трошкови Реализовани вишак вредности (по економској суштини). Представља нето резултат пословања и израз успешности. Профит представља основни мотив пословања. Када је укупни приход мањи од укупних трошкова предузеће послује са губитком. UP<UT→губитак Теорије о профиту јесу: •Компензационе или функционалне •Фрикционе или монополске •Технолошке или иновационе…
Директан маркетинг
Појам директног маркетинга Директан маркетинг је интерактиван систем маркетинга који користи један или више оглашавајућих медија ради постизања мерљивог одзива и/или трансакције на било којој локацији. Три основне карактеристике: Интерактиван (двосмерна комуникација), Имплицира тренутни одговор и Резултати акција директног маркетинга су мерљиви и то преко: стопе одзива=део купаца који су реаговали/укупан број контактираних купаца и…
Пословне банке
Појам пословних банака Банка је финансијска институција која је основана у форми АД а бави се прикупљањем штедње, одобравањем кредита, платним прометом и другим пословима. Оне су сличне предузећима, али послују са туђим средствима, па су под надзором државе. Банке зарађују на разлици у камати. Разлику остварују између активне и пасивне каматне стопе. Активна камата(камата…
Просечни и гранични приход
Појам просечног прихода Просечан приход је приход који предузеће остварује по јединици производа. PP=UP/Q Како ће изгледати крива просечног прихода зависи да ли се ради о тржишту савршене или несавршене конкуренције, На тржишту несавршене конкуренције крива просечног прихода опада са повећањем обима продаје, док је код савршене конкуренције, константна, односно не мења се, тј. паралелна…
Финансијски инструменти
Појам и врсте Финансијски инструменти представљају збирни израз за велику групу ХОВ али и друге активе којима се тргује на финансијском тржишту. Подела финансијских инструмената везана је за тржишта на којима се тргује.