-
Мотиви тражње и куповине
Мотиви су они фактори који покрећу човека на одређену активност. Мотиви куповине настају из потреба и жеља. Са становишта економске пропаганде, мотиви могу бити: емоционални и рационални.
-
Економска пропаганда
Појам и настанак економске пропаганде Економска пропаганда је преношење и ширење идеја(информација, порука) о производу и предузећу са циљем да се придобију појединци и групе људи да те поруке прихвате. Пропаганда представља организовано ширење идеја. Настала је почетком XVII века у Риму, када је основан Propaganda Collegium. Пропаганда или реклама потиче од речи clamare, reclamare-…
-
Промоција и комуницирање
Појам промоције Основна улога промоције је да комуницира са појединцима, групама и организацијама и да директно или посредно олакша или убрза размену. Основни циљеви промоције су да: Информише, Подсећа и Утиче на купце да прихвате производ. Врсте промоција Врсте промоције: Лична продаја Односи с јавношћу (публицитет), Унапређење продаје, Економска пропаганда и Директни маркетинг. Комбинација наведених…
-
Лична продаја и публицитет (ВИДЕО)
Лична продаја и публицитет, поред економске пропаганде, директног маркетинга и унапређења продаје представљају основне облике промоције као инструмента маркетинга. Појам и значај личне продаје Лична продаја представља директно комуницирње између купца и продавца и уједно најстарији облик промоције. Лични контакт даје могућност да се одмах измере резултати Елементи личне продаје су: продавац, производ и потрошач.…
-
Профит-теорије профита
Профит или добитак јеразликаизмеђуукупногприходаиукупнихтрошкова PF= UP–UT PF-профит UP–укупни приход UT–укупни трошкови Реализовани вишак вредности (по економској суштини). Представља нето резултат пословања и израз успешности. Профит представља основни мотив пословања. Када је укупни приход мањи од укупних трошкова предузеће послује са губитком. UP<UT→губитак Теорије о профиту јесу: •Компензационе или функционалне •Фрикционе или монополске •Технолошке или иновационе…
-
Директан маркетинг
Појам директног маркетинга Директан маркетинг је интерактиван систем маркетинга који користи један или више оглашавајућих медија ради постизања мерљивог одзива и/или трансакције на било којој локацији. Три основне карактеристике: Интерактиван (двосмерна комуникација), Имплицира тренутни одговор и Резултати акција директног маркетинга су мерљиви и то преко: стопе одзива=део купаца који су реаговали/укупан број контактираних купаца и…





