Kada smo formirali radni kolektiv, da bi započeli posao moramo da popišemo imovinu koju posedujemo. Na početku poslovanja stvarno stanje i knjigovodstveno će se poklapati, jer nije bilo poslovnih promena.
Pod inventarisanjem ( popisom ) podrazumevamo utvrđivanje stvarnog stanja sredstava i njihovih izvora, kao i upoređivanje sa knjigovodstvenim stanjem.
Za obavljanje popisa potrebno je obaviti sledeće radnje:
- donošenje Odluke o popisu i obrazovanju komisije za popis
- donošenje Uputstva direktora o popisu
- izrada Rešenja o popisu i formiranje popisnih komisija
- priprema potrebnog materijala za obavljanje popisa (popisne liste)
- sređivanje materijalnih vrednosti za popis i ažuriranje knjigovodstvene evidencije
- izrada Plana rada komisije za popis
- sama aktivnost izrade popisa
- Sastavljanje izveštaja o popisu
- dostavljanje Izveštaja centralnoj komisiji i formiranje objedinjenog izveštaja
- donošenje Odluke o knjiženju rezultata popisa
- Elaborat o popisu
Izveštaje o popisu možete preuzeti ovde kad ih budete predali. Nakon izvršenog popisa uradili smo početni inventar i dokumentaciju koja je potrebna za rad po službama.
Prilozi:
Popisne liste: