Maturski ispit kod Poslovnog administratora – Rešenja zadataka iz Knjigovodstva (VIDEO)
Na snimcima koji slede nalaze se rešenja zadataka iz predmeta Knjigovodstvo za polaganje maturskog ispita kod Poslovnog administratora. Video snimci su sa detaljnim objašnjenjima o rešenju.
Maturski ispit kod Poslovnog administratora- Rešenja zadataka iz Ekonomije (VIDEO)
Na snimcima koji slede nalaze se rešenja zadataka iz predmeta Ekonomija za polaganje maturskog ispita kod Poslovnog administratora.
Maturski ispit 2023. matura (Zbirke zadataka)
Preuzimanje zbirke zadataka i priloga za polaganje MIZbirke zadataka za pripremu maturskog ispita za obrazovni profil poslovni administrator možete preuzeti na datim linkovima.Poslovni administrator zbirka za maturu 2022.PRILOZINajnoviji priručnik za polaganje maturskog ispita možete preuzeti direktno na sajtu ZUOV-a https://zuov.gov.rs/zavrsni-ispit-i-maturski-ispit-srednje-strucno/Ovde možete proveriti svoje znanje vezano za teorijski test kod poslovnog administratora.Ili ako vam je lakše na … Nastavi čitanje “Maturski ispit 2023. matura (Zbirke zadataka)”
Maturski ispit| Finansijski administrator | Poslovna ekonomija | Rešeni zadaci sa teorijskog dela (VIDEO)
U videu koji sledi nalaze se rešenja svih zadataka za pripremu teorijskog dela testa iz predmeta Ekonomija kod finansijskog administratora. Zadaci su rešeni uz prisustvo učenika, tako da ih lako možete pratiti uz data objašnjenja. Srećan rad!
Zalihe – Pojam i značaj
Pojam i značaj zalihaGotovo sva preduzeća moraju da poseduju zalihe. Zalihe predstavljaju „nužno zlo“. Bez zaliha se ne može, ali zalihe sa sobom povlače dodatne troškove.Zalihe treba da obezbede dva cilja:Postoje sledeće vrste zaliha:Podela zaliha po veličiniZalihe po veličini dele se na:Minimalne zaliheMinimalnezalihe-najmanja potrebna količina sirovina, materijala i robe koje preduzeće mora da drži da … Nastavi čitanje “Zalihe – Pojam i značaj”
Pojam, značaj i aktivnosti nabavke
Pojam i značaj nabavke- aktivnosti i zadaciNabavka se odnosi na snabdevanje preduzeća potrebnim resursima (predmetima rada i sredstvima za rad) za obavljanje poslovanja. Nabavka se može posmatrati kao proces, kao poslovna funkcija i kao organizaciona jedinica, odnosno stručna služba.Nabavka kao proces predstavlja deo procesa reprodukcije, odnosno sa prodajom čini razmenu. Nabavka kao poslovna funkcija predstavlja … Nastavi čitanje “Pojam, značaj i aktivnosti nabavke”
Nabavna politika i istraživanje tržišta nabavke
Nabavna politikaNabavna politka je sastavni deo politike marketinga preduzeća. Čini je skup principa, načela, pravila koje treba poštovati prilikom snadbevanja, kao i izbor načina i sredstava za ostvarivanje ciljeva nabavke.Principi nabavne politke su:Značaj nabavne politike: ekonomija poslovanja preduzeća (ekonomičnost, produktivnost)Istraživanje tržišta nabavkeIstraživanje tržišta nabavke je organizovano i sistematsko prikupljanje, sređivanje, obrada, analiziranje i prezentovanje podataka … Nastavi čitanje “Nabavna politika i istraživanje tržišta nabavke”
Faktori koji utiču na tražnju (VIDEO)
Osnovni faktor koji generiše tražnju je CENA. Osim cene na tražnju utiču i ostali faktori. Ostali faktori koji utiču na cenu su: dohodak, ukusi (preferencije), očekivanja, supstituti i komplementi, broj stanovnika (veličina tržišta).
Razlozi postojanja preduzeća (VIDEO)
Preduzeća postoje zato što najefikasnije obavljaju delatnost u tržišnoj privredi.Kao ostali razlozi koji objašnjavaju osnovni razlog postojanja preduzeća jesu prednosti:specijalizacije,smanjenja rizika i neizvesnosti ismanjenje transakcionih troškova.
Preduzeće kao sistem (VIDEO)
Sistem predstavlja skup elemenata međusobno povezanih određenim odnosima u celinu. Svaki sistem sastoji se od elemenata koji predstavljanju njegove podsisteme.