Анализа продаје подразумева континуирано праћење активности продајне функције у предузећу.
У предузећу се спроводе следеће анализе продаје:
- Анализа продаје и тржишног учешћа,
- Анализа задовољства потрошача,
- Анализа продуктивности и профитабилности продаје и
- Анализа коефицијента обрта.
Анализа продаје се врши на основу следећих показатеља: укупне остварене продаје, по појединим линијама производа, по групама производа, по купцима, по маркама, по тржишту.
Анализа тржишног учешћа подразуме израчунавање продаје предузећа у односу на продају гране онда се ради о апсолутном тржишном учешћу или продаја предузећа у односу на најјачег конкурента онда се говори о релативном тржишном учешћу.
Анализа задовољства купаца је веома важна јер већ смо нагласили да је веома битно задржати постојеће купце и придобити нове. Анализа задовољства купаца врши се на основу:
- Система рекламација и сугестија купаца,
- Анкетирања потрошача,
- Оцена задовољства потрошача на месту продаје и
- Анализа изгубљених купаца.
Анализа продуктивности
Анализа профитабилности подразумева упоређење доприноса продаје у стварању профита.
Анализа коефицијента обрта