Појам промоције
Основна улога промоције је да комуницира са појединцима, групама и организацијама и да директно или посредно олакша или убрза размену.
Основни циљеви промоције су да:
- Информише,
- Подсећа и
- Утиче на купце да прихвате производ.
Врсте промоција
Врсте промоције:
- Лична продаја
- Односи с јавношћу (публицитет),
- Унапређење продаје,
- Економска пропаганда и
- Директни маркетинг.
Комбинација наведених инструмената назива се ПРОМОЦИОНИ МИКС. Промоциони микс=комуникациони микс
Комуникација као део промоције
- Извор (пошиљалац, давалац,емитор)–особа или организација која одређеним путем шаље поруку
- Прималац (публика)–особа или организација која може да разуме послату поруку.
- Појединачно и
- Масовно комуницирање
- Кодирање поруке-претварање поруке у низ знакова.
- Медиј-преносилац поруке од извора до примаоца (новине, часописи, радио, ТВ, интернет, друштвене мреже)
- Декодирање-претварање знакова у поруку
- Шумови-штампарска грешка, конкурентске поруке, комшија укинуо wi-fi
- Повратна информација-да ли је пошиљалац разумео поруку
- Лична продаја, продавац добија одмах информацију
- Други облици-мора да се изврши истраживање тржишта