Појам промоције

Основна улога промоције је да комуницира са појединцима, групама и организацијама и да директно или посредно олакша или убрза размену.

Основни циљеви промоције су да:

  • Информише,
  • Подсећа и
  • Утиче на купце да прихвате производ.

Врсте промоција

Врсте промоције:

  • Лична продаја
  • Односи с јавношћу (публицитет),
  • Унапређење продаје,
  • Економска пропаганда и
  • Директни маркетинг.

Комбинација наведених инструмената назива се ПРОМОЦИОНИ МИКС. Промоциони микс=комуникациони микс

Комуникација као део промоције

Слика 1. Процес комуницирања
  • Извор (пошиљалац, давалац,емитор)–особа или организација која одређеним путем шаље поруку
  • Прималац (публика)–особа или организација која може да разуме послату поруку.
    • Појединачно и
    • Масовно комуницирање
  • Кодирање поруке-претварање поруке у низ знакова.
  • Медиј-преносилац поруке од извора до примаоца (новине, часописи, радио, ТВ, интернет, друштвене мреже)
  • Декодирање-претварање знакова у поруку
  • Шумови-штампарска грешка, конкурентске поруке, комшија укинуо wi-fi
  • Повратна информација-да ли је пошиљалац разумео поруку
    • Лична продаја, продавац добија одмах информацију
    • Други облици-мора да се изврши истраживање тржишта