Analiza prodaje podrazumeva kontinuirano praćenje aktivnosti prodajne funkcije u preduzeću.
U preduzeću se sprovode sledeće analize prodaje:
- Analiza prodaje i tržišnog učešća,
- Analiza zadovoljstva potrošača,
- Analiza produktivnosti i profitabilnosti prodaje i
- Analiza koeficijenta obrta.
Analiza prodaje se vrši na osnovu sledećih pokazatelja: ukupne ostvarene prodaje, po pojedinim linijama proizvoda, po grupama proizvoda, po kupcima, po markama, po tržištu.

Analiza tržišnog učešća podrazume izračunavanje prodaje preduzeća u odnosu na prodaju grane onda se radi o apsolutnom tržišnom učešću ili prodaja preduzeća u odnosu na najjačeg konkurenta onda se govori o relativnom tržišnom učešću.
Analiza zadovoljstva kupaca je veoma važna jer već smo naglasili da je veoma bitno zadržati postojeće kupce i pridobiti nove. Analiza zadovoljstva kupaca vrši se na osnovu:
- Sistema reklamacija i sugestija kupaca,
- Anketiranja potrošača,
- Ocena zadovoljstva potrošača na mestu prodaje i
- Analiza izgubljenih kupaca.
Analiza produktivnosti


Analiza profitabilnosti podrazumeva upoređenje doprinosa prodaje u stvaranju profita.
Analiza koeficijenta obrta
